IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Statystyki, obliczenia oraz punkty fabularne

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Interstellar
Admin
avatar

Liczba postów : 35
Join date : 31/08/2017

PisanieTemat: Statystyki, obliczenia oraz punkty fabularne   Pią Wrz 08, 2017 2:25 am



Statystyki

Siła- odpowiada za siłę fizyczną, to ona określa ile można udźwignąć, z jaką siłą uderzyć przeciwnika, ile jednocześnie rzeczy można nieść, niezbędna jest także do udźwigu niektórych części uzbrojenia, jak chociażby pancerzy.

Zwinność- odpowiada za zręczność, szybkość i pozwala określić szybkość ataku, biegu, łatwości poruszania się w tłumie, a także wykonywania sztuczek akrobatycznych, przydatna cecha w czasie walki dla tych, którzy nie szczycą się zbyt dużą siłą fizyczną.

Wytrzymałość- odpowiada za wytrzymałość, odporność na choroby, używki, a także za to, ile czasu można wytrzymać pod wodą, jak szybko regenerują się rany oraz jak szybko następuje zmęczenie.

Opanowanie- odpowiada za odporność psychiczną, która pozwala dłużej wytrzymać ból, zachować spokój, a także zdolność logicznego myślenia w sytuacjach ekstremalnych.

Energia Ki-odpowiada za ilość posiadanej pokładów Ki w ciele, która istnieje w każdej istocie, nawet jeśli ta nie jest świadoma jej istnienia, ilości Ki może wzrosnąć pod warunkiem odblokowania jej większych pokładów.

Życie-określa ilość punktów życia, jeśli spadnie do wartości zerowej, w zależności od sytuacji, albo traci się przytomność albo umiera.

Ki-określa ilość użytkowych punktów Energii Ki, czyli nic innego jak aktualny limit Ki, jeśli wartość spadnie do wartości zerowej staje się niemożliwe używanie ataków bazujących na Ki, w niektórych sytuacjach można stracić przytomność.

Poziom Mocy-jednostki mocy, określające zdolności bojowe postaci na podstawie posiadanej Energii Ki w organizmie.

Zdolności Bojowe- określają zdolności do walki, wiedzę taktyczną oraz praktyczną.

Obliczenia

Życie= Wytrzymałość x 8
Ki= Energia Ki x 6
Zdolności Bojowe= Siła +Zręczność+ Wytrzymałość+ Opanowanie
Poziom Mocy= Zdolności Bojowe+ Energia Ki

Inicjatywa-nie jest obliczana, zależna od zwinności, inicjatywę przejmuje ten, kto ma ją najwyższą podczas akcji.

Obrażenia

Fizyczne=Siła x Siła Ataku Fizycznego * bonus z tytułu przedmiotów np. miecz świetlny
Energetyczne= Energia Ki x Moc Ataku Energetycznego

Obrona

Wariant I (bez bonusów od oręża)
Fizyczna= Wytrzymałość ÷ Obrażenia Fizyczne

Wariant II (z bonusem od oręża oraz pancerzem)
Fizyczna= Wytrzymałość ÷ (Obrażenia Fizyczne + bonus od bron) - bonus od zbroi


Wariant I (bez bonusów od pancerza)
Energetyczna= Wytrzymałość ÷ Obrażenia Energetyczne

Wariant II (z bonusem od pancerza)
Energetyczna= Wytrzymałość ÷ Obrażenia Energetyczne- bonus od zbroi


Regeneracja

Życie= Wytrzymałość ÷ Życie
Ki= Energia Ki ÷ Ki

Nauka  ataków i umiejętności

Każdy na start dostaje  tak zwany Starter Pack czyli trzy techniki z puli podstawowych na maksymalnym opanowaniu. Oczywiście, różnorodność technik startowych będzie zależna od tego, do jakiej grupy oraz jaką postacią będzie kierować Gracz. Zawsze jednak, w tej puli jest Bukujutsu, które świadczy o kontroli Energii Ki w stopniu umożliwiającym jej korzystanie poza ciałem.

Wykup ataków polega na osiągnięciu określonych kryteriów. Po ich spełnieniu, należy odbyć sesję z Mistrzem Gry, który pokieruje odpowiednią postacią tudzież odbędzie się sesja między Graczami pod okiem Mistrza Gry, ewentualnie podczas misji, wypraw, ekspansji czy zwykłej nauce w domu, lecz musi o tym zostać poinformowany Mistrz Gry.

Każdy atak posiada określoną liczbę punktów opanowania, które należy zdobyć na maksa. Ataki z grupy podstawowej mają 40 punktów na opanowanie, z grupy średnio-zaawansowane 50, natomiast zaawansowane 60 punktów. Należy także pamiętać, że trzeba spełniać określone wymagania, takie jak odpowiednia liczba danej statystyki lub statyk, znajomość innej techniki, aby poznać bardziej zaawansowane.

Wykup ataków nie jest równoznaczny z nauczeniem się go. Wykup dotyczy fabularnej, teoretycznej wiedzy o danym ataku czy umiejętności. Wiedzy teoretycznej postać uczy się na fabule.

Taka sama zasada obowiązuje naukę umiejętności. Każda umiejętność posiada odpowiednie poziomy opanowania, prezentuje się ona następująco: podstawowe posiadają 20 punktów, średnio-zaawansowane 30, natomiast zaawansowane 40.

Zarówno umiejętności jak i ataki, po wykupieniu są na poziomie 0. Oznacza to, że postać posiada tylko wiedzę teoretyczną, natomiast im wyższy poziom opanowania, tym skuteczniejsza i efektywniejsza jest technika.

Wykup umiejętności oraz ataków odbywa się także pod warunkiem nabycia opanowania w poprzednich, już posiadanych technikach. Sytuacja powtarza się, za każdym razem. Jeśli Gracz wykupi atak/umiejętności to najpierw musi zdobyć maksymalny punkt opanowania, dopiero będzie miał możliwość zakupu kolejnych umiejętności/ataków.

Sprawa przedstawia się nieco inaczej, w przypadku przemian, gdyż pierwsze oraz drugie użycie jest kontrolowane przez Mistrza Gry, bowiem organizm nie jest przyzwyczajony do pierwszej ani drugiej przemiany i dopiero od trzeciej, zaczyna się kontrola i częściowe opanowanie.
Każda przemiana posiada swój poziom opanowania, te najłatwiejsze mają -25, średnie -45, zaś trudne-65, natomiast najtrudniejsze-80.
Do czasu trzeciej przemiany, liczba opanowania przemian wynosi 0 natomiast później od razu liczba ta zmienia się na 3 stopień opanowania.

Punkty fabularne

To specjalne punkty służące do rozwoju postaci. Za owe punkty, można zwiększyć statystyki, opanowanie ataków bądź też umiejętności.
Przelicznik ten wygląda następująco:
1 punkt fabularny= 1 punkt w statystyki
1 punkt fabularny= 0,5 punktu na opanowanie techniki/umiejętności.

Punkty fabularne można otrzymać:
-Jednorazowo 50-100 punktów przy akceptacji Kary Postaci,
-Za sesje, eventy, misje pod okiem Mistrza Gry,
-Za ogólną rozgrywkę na forum,
-Za ciekawe wątki fabularne, nie tylko na sesjach u Mistrzów Gry,
-Podczas akcji Prezentowo.





Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://interstellarbeta.forumpolish.com
 
Statystyki, obliczenia oraz punkty fabularne
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Statystyki Pokemonów
» Postacie fabularne
» 002. Statystyki i umiejętności
» Stanowisko strzeleckie i rzucania nożami oraz oszczepem
» Sponsoring i Punkty Popularności

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Administracja :: Baza Danych :: Mechanika-
Skocz do: